jolienboersma.reismee.nl

Wednesday

Lekker \'uitgeslapen\' tot 7:20. Ik had om 8:25 afgesproken met Gus om weer de Sainsbury\'s in te gaan voor lunch en om 8:30 zou Thijs met ons meefietsen, want hij woont nog geen 2 straten van mij vandaan.
Weer precies hetzelfde ontbijt als alle andere keren, prima! Dit keer was ik wel zo slim om er een nutellasandwich van te maken, anders moest ik 2 keer m\'n boterham smeren. En als we het hebben over besparen van werk, dan is dat wel een goede manier!

Dit keer kocht ik een sandwich met tomaat en kaas. Die bacon vond ik nou niet echt bepaald delicious. Dus probeerde maar wat anders.

Weer een heerlijk tochtje gefietst. Ik vind het echt leuk om door een park te moeten fietsen. Het is echt een heel groot, heel mooi park!

Op school hadden we weer ochtendlessen, nothing special. De woorden die we moesten leren hebben we geoefend door middel van een gekke opdracht. Daarna hadden we het weer over alle auto onderdelen. Ja, ik weet nu zowat alle auto onderdelen in Engelse woorden. En we hebben een beetje grammatica gedaan. Ook nog een listening opdracht over marriages en weddings. Daar hebben we ook echt veel over gepraat. Het is leuk om te horen hoe het in andere culturen wordt gehouden. Very interesting!

In de pauze heb ik mijn tickets opgehaald. Ik ga zaterdag naar Londen, zondag naar Brighton en ik dacht volgende week woensdag naar Mamma Mia in het London Theatre!!! Zoveel zin in! Sofia heeft me wat foto\'s laten zien van Brighton en ik kijk er echt heel erg naar uit! Natuurlijk ook naar Londen en Mamma Mia!
De sandwich was pretty good, dus ik denk dat ik \'m morgen weer haal!

De afternoonclass is altijd zo leuk! We praten eigenlijk alleen maar over vanalles en nog wat. Oh, wat trouwens een heel leuk filmpje is op YouTube: German compared to other languages. (3e van boven, zonder die gek getekende gezichtjes). We hebben daar zo hard om gelachen. En de duitser en de zwitser hebben er ook om moeten lachen. Florian gaf zelfs toe dat Duits af en toe een beetje strengig klinkt. In de afternoonclass, het enige wat we \'serieus\' hebben gedaan is een soort quiz ingevuld met z\'n 5en over sports. Maar we praten veel en door te praten leer je Engels sneller, dus nothing wrong with that!

Na schooltime ging ik met Aleks en Florian naar de University Cambridge Library. Ik vond het gebouw er echt uitzien als een fabriek haha! We zijn niet in de echte Library geweest, maar naar een exhibition over wrongdoing in Spain & England in the Long Ninetheenth Century. Het was wel oké vond ik.

Daarna ging ik met Aleks nog even naar het centrum, want ze wilde graag een speciaal boek kopen, die ze niet in Slovenië verkopen. En ik vond het wel gezellig om mee te gaan en kon ik alvast kijken naar welke shops ik vrijdag wil :) er zijn zoveel shops hier die je niet in Nederland hebt!

Het was ondertussen 5 uur en ik dacht dat ik wel weer naar huis moest. Dus ik kwam bij het huis aan, stapt m\'n hostmom naar buiten en zegt dat ze naar de kerk moest omdat iemand is overleden suddenly, dacht ik. Ze zei dat d\'r zoon naar dit huis zou komen, maar ik heb \'m niet gezien..? Ik heb maar m\'n schoolboek gepakt en een beetje naar m\'n huiswerk gekeken en ondertussen verhalen typen. Ik kan je vertellen dat dat geen goede combinatie is haha! Maar ik heb toch niet zoveel huiswerk opgekregen, dus dat zal nog wel goedkomen.

M\'n hostmom was na een half uur alweer terug. Ze maakte al snel weer wat eten voor mij en voor zichzelf. Ze had een overheerlijk stuk lasagne voor me gemaakt en wat maïs. Ik vond het best lekker. Dit keer was het alsnog teveel, maar ik heb het helemaal opgegeten, omdat ik het anders zo zonde vind. We hebben best veel gepraat over huisdieren (Felix, de kat, wilde op tafel springen, dus daarom dat onderwerp) en nog veel meer! Na het eten kreeg ik nog een ice cream. Het was een vienetta ijstaart (of hoe je het ook mag schrijven) het was heel licht groen met chocoladestukjes en soort slagroom iets. Ik nam een hap en ik dacht, woh ik eet kauwgom ofzo? Het groene was een mint smaak, netzoals je die in kauwgom hebt. Ik vond het niet heel lekker en heb 3/4 opgegeten.

Onder het dessert was ik aan het denken; wat zal ik deze avond is gaan doen, want thuis zitten is ook niks. Dus ik vroeg m\'n vrienden wat ze vanavond gaan doen. Steven zou naar een salsa les gaan en ik wist dan Aleks zou gaan hardlopen. Van Florian heb ik niks gehoord, maar Gus reageerde wel. Ik was nog bezig met m\'n dessert, dus vroeg hij of hij me moest komen ophalen en ik zei: oke, why not?

We fietsten samen naar Cambridge Leisure en zijn naar binnen geweest en een rondje gelopen. Op het eind gingen we nog richting bowlen. Ik zag daar opeens een HUGE speelhal, wauw was echt heel leuk! Ik heb nergens voor betaald, maar heb alle soorten bekeken. Opeens liepen Gus en ik langs een soort schietspel en kwam Gus erachter dat de game nog helemaal niet afgelopen was!! Het was soort call of duty en het was echt heel leuk haha! We waren ook nog best goed!

Daarna gingen we naar huis, het was alweer aardig donker aan het worden, dus Gus bracht me naar huis. Nu zit ik thuis op de bank te kijken naar een medisch iets, best leuk! Ik heb no idea waar m\'n hostmom is, maar ik ga niet al te laat slapen. Oeeeps, eerst nog huiswerk maken!!!

Goodnight everyone!
Xoxoxo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!