jolienboersma.reismee.nl

Monday

Dus.. Ik was mijn hele verhaal kwijt geraakt..

\'S ochtends om 7 uur opgestaan, want we zouden om 10 over 8 vertrekken vanwege de traffic jams. Ze wilde me die ochtend brengen met de auto naar school en ik zei dat ik die middag een fiets zou gaan huren, want dat is wel een handig vervoersmiddel. Ik moest om kwart voor 9 op school zijn voor de lessen. Als ontbijt had ik 2 toasts met nutella, jus d\'orange en nog echte Engelse thee met een beetje melk en suiker. Ik vond het nog best lekker!

Toen gingen we van huis en het was weer even wennen dat ik aan de linkerkant moet zitten en ook links op de weg moet rijden. Ze zou me ook de weg richting school (de fietsroute) uitleggen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al snel de weg weer kwijt was, maarja.. Ik zie het wel als ik de fiets huur. Ik kwam om 7 voor half 9 al op school. Veel te vroeg dus, maar beter dan te laat ;). Ik heb me aangemeld bij de receptie en ik moest wachten tot 9 uur, want dan zou de test beginnen. Nog langer wachten dus. Terwijl ik daar zat te wachten kwam er opeens een jongen naast me zitten: Steven. Hij komt uit Zwitserland en blijft ook 3 weken, gezellig! Daar even een tijdje mee gepraat over onszelf. Btw, wat ik echt moet zeggen. Hij heeft zulke lange wimpers, elk meisje zou er jaloers op moeten zijn, wauw!!

Om 9 uur kregen we een beetje uitleg over de school en toen moesten we een test maken. 60 grammatica opdrachten en ondertussen werd ik geroepen met nog een andere jongen om onze praat opdracht te doen. Die jongen heeft een moeilijke naam, Augustin, maar ik mag \'m Gus noemen, prima! Hij komt uit België, maar we spreken geen woord Nederlands met elkaar. We zijn hier tenslotte om ons Engels te verbeteren ;).Na de praat opdracht ging ik weer verder met de grammatica opdrachten en daarna met de schrijfopdracht. Je mocht vanalles opschrijven over jezelf, als het maar Engels was haha!

Daarna hadden we een coffeebreak en zat ik met Steven, Gus en Florian (Duitser). Gus blijft ook 3 weken en woont heel dichtbij mijn huis, dus ik dacht: fietsmaatjes!!! Aangezien ik de weg naar huis niet meer wist, haha!

Na de break hadden we allemaal informatie over de mensen die op de school werken en alles over de school, not very interesting if you ask me..

Al snel weer een pauze, lunchpauze. In deze pauze kon je een fiets huren, dus dat heb ik gedaan. Ik kreeg een mountainbike, prima! Ik had geen lunch bij me, dus ging ik wat in de kantine halen. Ik koos voor de soort viscorns en voor penne en ging naast een meisje zitten (Aleksandra uit Slovenië, afkorting: Aleks). Eerlijk gezegd heb ik meer dan de helft van m\'n bord leeggegeten, maar of het echt lekker was, nee.

We hadden een uurtje lunchpauze en gingen toen met alle students en fietsen lopend richting het centrum van Cambridge voor de citytour, gegeven door Kerry. We hebben best lang gelopen naar het centrum, maar het was wel een leuke route. Kerry vertelde ons een pas belangrijke plekken, zoals het politiebureau en de mc donald\'s. En waarom nou de mc donald\'s? Omdat ze daar altijd bereid zijn om je te helpen als je in nood zit. Het begon ineens keihard te regenen, dus gingen we even schuilen onder een hele grote boom.

Toen we free to go waren, vroeg ik of Gus, Steven, Florian en Aleks mee gingen om de Grand Arcade te bekijken en misschien om te shoppen. Maarja, jongens zijn niet echt van het shoppen, dus spraken Aleks en ik maar af om een keer samen te gaan, haha! Ik heb de Hollister trouwens al gespot :)!

Steven had een probleem met het slot van z\'n fiets en Aleks wilde nog een fiets huren, dus gingen we naar de fietsshop. De jongens keken op de kaart, terwijl Aleks en ik aan het kletsen waren. Achteraf niet erg verstandig, want we waren verkeerd gelopen.

Eindelijk de fietsshop gevonden, Steven werd geholpen, Aleks kreeg een fiets met mandje en toen kreeg ik ook nog een mandje.

Toen scheidden onze wegen en we spraken af om die avond nog wat te drinken. Gus en ik fietsen samen naar huis en hij bracht me zelfs nog thuis, omdat ik de weg vanaf Cambridge Leisure (5 minuten van m\'n huis) naar huis nog niet wist.

Toen ik thuis kwam was m\'n hostmom ook weer thuis en was heel blij dat ik al vrienden heb en dat ik plezier heb en dat ik \'s avonds had afgesproken met wat vrienden. Ze is zo lief en ben zo blij dat ik het goed heb getroffen met haar, want ik had het erger kunnen treffen! Als avondeten kreeg ik aardappels, sausages, niet gare worteltjes, kleine bloemkool strontjes en kleine broccolietjes. Het was best lekker, alleen weer te veel..

Ik had alleen het nummer van Aleks en de Facebook van Gus (love social media), dus spraken we met z\'n 3en af. Aleks zou nog een roommate meenemen, dus waren we met 4.

We hebben Cambridge een beetje doorgewandeld, maar alle shops waren al dicht. We gingen opzoek naar een barretje of restaurantje om wat te drinken. Hadden we eindelijk een barretje gevonden, gingen we naar binnen en zitten. Kwam er een serveerster naar ons toe en vroeg om onze ID\'s. Dus wij gaven het en zij zei; oke, you\'re underaged, so you have to leave. Wauw, voor het eerst dat ik een bar ben uitgekickt, haha! Dus dat doen we niet meer. Je moet dus 18 zijn wil je een bar in gaan.

Het was ondertussen al wat gaan schemeren, dus ik moest naar huis, omdat ik m\'n hostmom had gezegd dat ik thuis zou zijn voordat het donker was. Dus Gus en ik fietsten weer samen naar huis met lichten al aan en hij bracht me weer naar huis.

Toen ik thuis kwam kreeg ik nog een \'donut\' en lemonade (kind of 7-up). Dat was echt lekker en zo lief dat ik dat kreeg! Ze vroeg naar m\'n verhalen en hoe ik het had gehad.
Daarna ging ik slapen, want ik was best moe!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!